Sunday, August 31, 2008

Lahirku Bertuah Di Bumi Malaysia

Assalamualaikum,





Hari ini saya ingin menceritakan tentang Lahirku Bertuah Di Bumi Malaysia .

Aku memegang tangan adik kecilku dengan erat.Aku bimbang kalau-kalau telepas tangan kecil itu,aku akan kehilangannya.Kadang-kadang,dia cuba merentap tangannya.Mungkin kesakitan dek genggaman kuat tanganku. Bunyi bedilan meriam dan senapang betalu-talu.Aku hanya memekakkan telinga.

Aku terus berlari mencari tempat yang kukira selamat untuk bersembunyi.Tapak kaki kecil adik ku seolah-olah tidak menjejak ke bumi.Aku tidak peduli.Keadaan kami bagaikan telur dihujung tanduk.Kalau aku leka ,tamatlah riwayat kami .Aku amat mengasihinya Cukuplah aku kehilangan ibubapa dan adik-beradikku yang lain.Dialah saudara yang aku afda kini.

Mayat bergelimpangan disana sini.Bau hanyir menusuk ke hidung Tiba-tiba ,aku ternampak sepasukan tentera sedang menuju ke tempat pesembunyian kami. Aku membatukan diri .Kakiku mengeletar.Ku genggam tangan adikku sambil memeluknya dengan erat.Semoga kelibat kami tidak dilihat oleh mereka Bunyi tembakan dan jeritan silih berganti.Aku tahubeberapa orang yang bersembunyi berhampiran dengan kami telah dibunuh,Giliranku bila?

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online